
Jarduera honetan, ikasgelako lana eta ESS Bilbaon murgiltze-esperientzia uztartzen dira, bisita gidatu baten bidez. Bertan, ikasleek bertatik bertara ezagutu ahal izango dute nola funtzionatzen duen partikulaazeleragailu batean oinarritutako neutroi-iturri batek, prozesuaren faseak eta haien aplikazioak hainbat sektoretan.
Fisikan, ingeniaritzan eta teknologian espezializatutako hainbat profesionalek lagunduko diete ibilbide osoan zehar.
Ikasitakoa finkatzeko eta praktikan aplikatzeko, ikasleek partikulaazeleragailu batean oinarritutako neutroi-iturriaren prototipo bat diseinatu eta/edo eraikiko dute, modu analogikoan edo digitalean. Horrela, fase honek talde-lana, sormena eta pentsamendu kritikoa sustatuko ditu.
4. DBH, 1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Fisika, Kimika, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 5, STEM 6
Urria 2025 – Ekaina 2026
Itsas sektorearekin lotutako lanbide nagusien (lanbide urdinak) ikusgarritasuna sustatzeko asmoz, eta Hezkuntza Urdina Elkarteak aholkatutako gelan aurretik lan bat egin ondoren, ikasleek aditu bat hartuko dute ikastetxeko gelan. Lehen fasean gehien nabarmendu diren bokazioetako profesionalekin informazioa sakontzea eta alderatzea izango da helburua.
Bisitan, genero-ikuspegia eta zenbait GJHrekin lotutako zenbait kontzeptu (klima-aldaketa, itsasoko biologia, itsasoko energia berriztagarriak, elikagaien segurtasuna eta ikerketa, etab.) landuko dira.
5. Lehen Hezkuntza, 6. Lehen Hezkuntza, 1. DBH, 2. DBH, 3. DBH
Biologia, Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa
STEM 4, STEM 5, STEM 6
Urria 2025 – Maiatza 2026
Generacion Code taldeko aditu baten aholkupean, parte hartzen duten irakasleei eta aldez aurretiko ezagutzarik izan gabe, ikasleek aukera izango dute gelan lan bat egiteko Code.org plataforma ezagutzeko eta Kodearen Ordua programazio-ekimenarekin ohitzeko.
Modu erraz eta dibertigarrian, jarduera honek Lehen Hezkuntzako hirugarren zikloko eta Bigarren Hezkuntzako 1. eta 2. zikloetako ikastetxeen aldi bereko konexioarekin jarraituko du, erronka bat gainditzeko asmoz. Erronka horretan ikasiko dute nola zientziak eta teknologiak gizartearen arazo eta erronkak konpontzeko aukera ematen duten, hala nola klima-aldaketa, gaixotasun gehienak sendatzea, ozeanoak garbitzea, etab.
5. Lehen Hezkuntza, 6. Lehen Hezkuntza, 1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH
Biologia, Digitalizazioa, Geologia, Matematika, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 4, STEM 6
Urria – Arazoa 2025
Ikerketa-gelan aldez aurretik lan egin ondoren, Bigarren Hezkuntzako 1. eta 2. mailako ikasleek ingeniari/zientzialari aditu baten esperientziaz gozatuko dute Zientzaiko emakume eta neskatoen egunean (otsailaren 11n). Aditu horrek, ITP Aero-n egiten duten lana azaltzeaz gain, landinamika bat eramango du ikasgelara, eta, horren bidez, indarrekin eta bultzadekin esperimentatu ahal izango dute, turbina aeronautikoetako funtsezko materialak ezagutu ahal izango dituzte, etab.
Ikasleek gertutik eta oso modu interaktiboan ikasi ahal izango dute, teknologiarekiko eta abiazioarekiko jakin-mina piztea helburu duen jarduera baten bidez.
1. DBH, 2. DBH
Fisika, Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa, Matematika, Teknologia
STEM 2, STEM 4, STEM 6
2026ko otsailaren 11a – Emakume eta Neska Zientzialarien Nazioarteko Eguna
Bigarren Hezkuntzako 4. mailako eta Batxilergoko ikasleek NEIKER zentro teknologikoa bisitatuko dute, teknologia aurreratuak nekazaritza-sektorearen baldintzak hobetzen nola laguntzen duen bertatik bertara ezagutzeko. Ikasgelan aldez aurretik lan egin ondoren, ikasleek aztertuko dute nola kontrolatzen diren zenbait gaixotasun eta izurri, lurrik behar ez duten labore-motak, haien sistematizazioa eta datu-bilketa, eta puntako soluzio teknologikoetako batzuk egiten diren berotegiak.
4. DBH, 1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Biologia, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 4, STEM 5, STEM 6
Iraila- Urria 2025
Tailer zientifiko baten bidez, Bigarren Hezkuntzako 2. zikloko eta Batxilergoko ikasleek ordenagailu bat laborategiko tresna erabilgarri gisa erabil daitekeela ikusiko dute. BCMaterials ikerketa-zentroko zientzialariek (UPV/EHU-Leioako Campusa) azalduko dute ordenagailu eramangarri soil bat nola bihurtzen den tresna ahaltsu bat osasuna edo ingurumeneko kutsatzaileak aztertzeko, kolorimetria-analisiak egiteko gai diren aplikazioen bidez.
Jarduera honetan, ikasleek jakingo dute material berriek nola ematen diguten test kolorimetriko horiek egiteko aukera, eta, gainera, zientzia horren atzean dauden oinarri kimiko eta fisiko errazak ezagutuko dituzte.
3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Biologia, Fisika, Kimika
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 6
Urria 2025 – Maiatza 2026
(erabilgarritasunaren arabera)
Ikasgelan energia-iturriak eta erregai jasangarri berriak landu ondoren, ikasleek H2SITE enpresako aditu baten bisita izango dute. Enpresa hori aitzindaria da mintz eta erreaktore aurreratuen bidez hidrogenoa ekoizteko teknologia berritzaileen garapenean. Aurkezpen dinamiko baten bidez, ingeniari kimikoak erakundean egiten duen lana azalduko du, eta azalduko du bere soluzioek hidrogenoa modu eraginkorrean sortzeko aukera ematen dutela hainbat aplikaziotarako, batez ere garraioaren sektorerako. Hidrogenoa nola lortzen den bertatik bertara ikusteko, ikasleek ikasitakoa praktikan jarriko dute ikasgelan, uraren elektrolisi-esperimentu baten bidez, material sinpleekin.
1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Fisika, Kimika, Teknologia
STEM 2, STEM 5, STEM 6
Urria 2025 – Ekaina 2026
1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 4, STEM 6
2025eko azaroa – 2026ko maiatza
Tailer teknologiko honen bidez, Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasleek aukera izango dute Bilboko Udaleko Gazteria Saileko La Perrerako instalazioak eta ekipamendua gertutik ezagutzeko (Makergunea, espazioa, konekta aretoa, Robotika&IA laborategia), eta, ondoren, 3Dko inprimaketa-tailer bat egiteko, “Bihur zaitez diseinatzaile eta lagun iezaguzu hiri-baratze adimendun bat marrazten”.
Hala, ikasleek sormena eta arazoak konpontzeko gaitasuna landuko dituzte, eta, horrez gain, 3Dko inprimaketa-prozesua ulertuko dute, diseinutik hasi eta fabrikazioraino. Tailer honek, gainera, berritzeko, taldean lan egiteko eta ezagutzak testuinguru errealetan aplikatzeko gaitasuna sustatuko du.
1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa, Beste batzuk
Digitalizazioa, Kultura zientifikoa, Marrazketa Teknikoa, Plastika, ikusizko eta ikus-entzunezko hezkuntza, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 4, STEM 5
Urria 2025 – Ekaina 2026
Jarduera honetan, BAICeko (Basque Artificial Intelligence Center) aditu batek Batxilergoko ikasleei proposatu die gogoeta etiko batean murgiltzea, ikasgeletan Adimen Artifiziala (AA) erabiltzeaz. AA teknologia erabiltzen ari dira, eta, gainera, azkar ari da aldatzen gure bizimodua bizitzea, lan egitea eta harremanak izatea. Baina ba al dakite benetan zer den AA eta zer inplikazio dituen?
Eztabaida-jarduera baten bidez, ikasleek AAren erabilerari buruz duten pentsamendu kritikoa sustatuko dugu, eta, eskaintzen dizkigun aukerak ez ezik, aurrean ditugun arriskuak ere ezagutuko ditugu.
1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Digitalizazioa, Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa, Teknologia
STEM 5, STEM 6
Urria 2025 – Martxoa 2026
Santurtziko Lanbide Heziketa Zentroak tailer teknologiko bat eskaintzen die Bigarren Hezkuntzako 2. zikloko eta Batxilergoko ikasleei, teknologia, diseinua eta berrikuntza konbinatuz 3D inprimaketan esperientzia bat praktikan jartzeko. Ikasleek Marteko muturreko baldintzekiko erresistentea den zunda robotizatu baten euskarria diseinatzeko erronkari aurre egin beharko diote. Irakasle adituen gidaren bidez, Siemens NX softwarearen bidez 3D modelaketa ezagutuko dute eta FDM (Bambú inprimagailua) eta SLS teknologiak aztertuko dituzte. Inprimatze-eremu bat ere bisitatu ahal izango dute, bi prozesuak alderatzeko.
Jarduera honen bidez, ikasleek trebetasun teknikoak eta digitalak garatu ahal izango dituzte, bai eta arazoak konpontzeko eta 3D inprimaketa funtsezkoa den irtenbide profesionalak ezagutzeko gaitasuna ere.
3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Digitalizazioa, Lanbide-orientazioa, Marrazketa Teknikoa, Matematika, Teknologia
STEM 3, STEM 6
2026ko urria – ekaina
2. Batxilergoa
Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa, Teknologia
STEM 2, STEM 4, STEM 5
Adosteke
Ikasgelan Itsas Biologia eta Bioteknologia Esperimentalen Ikerketa Zentroan (PiE-UPV/EHU) egin beharreko zereginera oso bideratuta lan egin ondoren, Bigarren Hezkuntzako bigarren zikloko eta Batxilergoko ikasleek hainbat zatitan egituratutako tailer zientifiko batean parte hartzeko aukera izango dute. Hasteko, lehorreratzeei, horien arrazoiei eta jarduera-protokoloei buruzko azalpen-hitzaldi bat emango da, eta, ondoren, Plentziako hondartzan egindako lehorreratze baten simulakroak eta tamaina naturaleko izurde-modelo baten nekropsia bat egingo dira PiE-UPV/EHUko instalazioetan.
Gainera, ikasleek hainbat lagin aztertzen ikasiko dute, eta horien emaitzak idazten joango dira, heriotzaren arrazoiak zehazteko. Horrez gain, Bizkaiko Golkoko Ingurumen Espezimenen Biobankua eta histologiako laborategia bisitatuko dituzte, eta, ondoren, urdaileko eta ehunetako laginak analizatuko dituzte mikroskopio eta lupa bidez.
3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Biologia, Kultura zientifikoa
STEM 1, STEM 2, STEM 4, STEM 5, STEM 6
Urria 2025 – Maiatza 2026
Automobilerako osagai metalikoen diseinuan, garapenean eta fabrikazioan espezializatutako Gestamp enpresak benetako erronka bat jarri die abian, Batxilergoko 1. mailako ikasleei diseinu industrialarekin lotuta. Elkarlanean, ikasleek ikasturte osoan lan egingo dute (adituen aholkularitzarekin) proposamenak bilatzen eta prestatzen. Talde irabazleak enpresaren instalazioak ikusteko aukera izango du.
1. Batxilergoa
Marrazketa Teknikoa, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 4, STEM 6
2025 abendua – 2026 apirila
Mondragon Goi Eskola Politeknikoak (Mondragon Unibertsitatea) benetako erronka bat jarri die Batxilergoko 1. mailako ikasleei, marrazketa teknikoko curriculumeko edukiekin lotuta, eta irtenbidea eman beharko diote. Jarduera honen helburua da irudikapen-sistemak industria-enpresetan duen garrantzia ezagutzea. Horretarako, aditu baten aholkularitza izango dute, eta hark erakutsiko du marrazketa teknikoak zer eragin duen produktua garatzeko orduan eta zein fasetan aplikatzen den.
1. Batxilergoa
Marrazketa Teknikoa, Teknologia
STEM 3, STEM 4, STEM 6
Adosteke
Makina birtualeko software baten bidez, ikasleei beren instalazioetan tailer teknologiko batera joateko aukera ematen zaie.
Zentroak erronka bat proposatuko die, ekipo informatikoetan jasandako zibererasoari aurre egin eta geldiarazteko eta gailu horien saio-hasierako pasahitzak betetzeko.
3. DBH, 4. DBH
Lanbide-orientazioa, Teknologia
STEM 1, STEM 4, STEM 6
2026 Otsaila – Maiatza
1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH
Biologia, Fisika, Geologia, Kimika, Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa, Matematika
STEM 1, STEM 2, STEM 4, STEM 5, STEM 6
Urria 2025 – Maiatza 2026
Ikasleek matematikak mundu errealean dituen aplikazioak ezagutzeko aukera izango dute, adimen artifizialaren diziplina batetik. Ikasgelan aditua den matematikari batek eremu horri buruzko ikerketa-lerro bat garatzen du Basque Center for Applied Mathematics (BCAM) zentroan, eta, haren eskutik, ikuspuntu praktiko batetik, ikasleek gelan ikasten dituzten matematika-kontzeptuen aplikagarritasuna eta gizarte-ongizatean eragin positiboa duen mundu errealean nola aplikatzen diren ulertuko dute.
3. DBH, 4. DBH
Matematika, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 6
Urria 2025 – Maiatza 2026
Ikasleek, Cikautxo enpresara egindako bisitaren bidez, material polimerikoen bidezko fabrikazio prozesu industrialak ezagutzeko aukera izango dute; lehengaiak azken produktu bihurtzeko eman beharreko urratsak ezagutuko dituzte. Adibide errealak eta produktu fisikoak ikusteko aukeraizango du.
1. DBH, 2. DBH
Kimika, Lanbide-orientazioa, Teknologia
STEM 2, STEM 3
2026 Urtarrila – Martxoa
Ikasleek, Global Smart Grids Innovation Hub zentrora egindako bisitaren bidez, energia banatzeko sareetan gertatzen ari diren berrikuntza-prozesuak eta arlo horretan sartutako aurrerapen eta aprobetxamendu teknologikoak ezagutuko dituzte. Global Smart Grids Innovation Hub berrikuntza-plataforma eragilea da, eta Iberdrolaren ahalmen teknologikoa 80 erakunde eta enpresa laguntzailerekin baino gehiagorekin konbinatzen du.
1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Fisika, Kimika, Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa, Marrazketa Teknikoa, Matematika, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 4, STEM 5, STEM 6
2025 Urria eta Abendua
2026 Otsaila, Apirila eta Ekaina
Ikasleek, gelan aditu baten hitzaldiaren bidez, sektore elektrikoaren funtzionamendua (sorkuntza, banaketa eta kontsumoa), konpainia elektrikoen egungo egoera eta aurrean dituzten erronka nagusiak aztertuko dituzte.
1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Fisika, Kimika, Lanbide-orientazioa, Teknologia
STEM 4, STEM 6
Abendua 2025 – Otsaila 2026
Ikasleek Maier S.Coop enpresa kooperatiboko aditu baten hitzaldiaren bidez, automobilgintzako hainbat pieza eta osagaitarako diseinu industriala nola egiten den ezagutzeko aukera izango dute.
1. Batxilergoa
Digitalizazioa, Lanbide-orientazioa, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 6
2026 Otsaila – Apirila
Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasleek beren karbono-aztarna kalkulatzeko eta ezagutzeko aukera izango dute, bai etxean, bai ikasgelan, beren bizimoduarekin lotutako ohituren arabera. BC3 (Klima Aldaketarako Euskal Zentroa) ikerketa-zentroko ikasgelan aditu baten eskutik, ikasleek ikuspegi praktikotik ulertuko dituzte oinarrizko hainbat kontzeptu, hala nola karbono-aztarna, berotegi-efektuko gasak, berotze globala eta abar.
1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Ekonomia, Kimika, Kultura zientifikoa
STEM 2, STEM 5, STEM 6
Urria 2025 – Maiatza 2026
Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasleen arteko klima-bulo nagusiak gezurtatzeko asmoz, BC3 (Klima Aldaketarako Euskal Zentroa) ikerketa-zentroko ikasgelan aditua den emakume batek bere ibilbide profesionalaren eta enpresaren jardueraren eta irismenaren aurkezpena egingo du ikastetxean. Parte hartze handiko dinamika baten bidez, klima aldaketa, trantsizio energetikoa eta berotegi efektuko gasekin lotutako hainbat gai landuko dira.
1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Biologia, Ekonomia, Fisika, Geologia, Kimika, Kultura zientifikoa
STEM 2, STEM 5, STEM 6
Urria 2025 – Maiatza 2026
UPV/EHUko Ingeniaritza Eskolara egingo duten bisitaren bidez, ikasleek aukera izango dute Ingeniaritza Elektrikoaren aplikazio-eremu ugariei buruz hausnartzeko. Horretarako, gitarra elektrikoen eraikuntza errealaren adibidetik abiatuta, haren funtsezko printzipioak baliatuko dira printzipio horiek egungo sistema elektrikoetan duten aplikazio-eremu erraldoira estrapolatzeko.
2. Batxilergoa
Fisika, Kimika, Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa, Marrazketa Teknikoa, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 4, STEM 5, STEM 6
2025 Abendua – 2026 Urtarrila
2. Batxilergoa
Fisika, Kultura zientifikoa, Marrazketa Teknikoa
STEM 2, STEM 3, STEM 4
2025 Iraila – 2026 Apirila
Ikasleek, AERNNOVA enpresako aditu baten hitzaldiaren/aurkezpenaren bidez, hegazkinak nola diseinatzen diren jakin ahal izango dute. Aditu horrek konpainiaren negozioa zehaztuko du. Hainbat materialetako piezen diseinutik hasi eta egitura aeronautikoen muntaietaraino. Tailerraren arduradunak aeronautikaren sektoreko alderdi garrantzitsuenen sarrera egingo du, sektorean gehien eskatzen diren STEAM lanbideak azalduz eta genero ikuspegia txertatuz, estereotipo ezagunenekin.
2. DBH, 3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Fisika, Marrazketa Teknikoa, Teknologia
STEM 2, STEM 3, STEM 4
2025 Iraila – 2026 Apirila
Jarduera honen bidez, ikasleek tailer teknologiko batera joateko aukera izango dute, Deustuko Unibertsitateko Ingeniaritza Fakultatearen eskutik. Tailer horretan, fabrika adimendun baten simulazioaren bidez, energia berriztagarrien eta prozesu digitalizatuen garapena sustatzen da, datuak prozesatzeko teknologiak, software adimenduna eta sentsoreak integratuz. Tailerra diseinatuta dago ikasleek ingurune horren simulazio batean erabakiak har ditzaten Smart Rover baten konfigurazioari dagokionez. Robot adimendun demo bat da, fabrikaren funtzio orokor gehienak sistematizatzen dituena, bi misio bereizitan proposatutako zenbait erronka gainditzeko. Modu praktikoan, parte-hartzaileek ingeniaritza-arlo desberdinak ezagutzeko aukera izango dute.
2. Batxilergoa
Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa, Teknologia
STEM 1, STEM 3, STEM 4
2025 Urria – 2026 Ekaina
Ikasgelan zenbait printzipio fisiko ezagutu ondoren, ikasleek tailer teknologiko bat egiteko aukera izango dute. Tailer horretan, zubi baten egitura maketa baten bidez eraikitzen ikasiko dute, eta maketa horren erresistentzia proban jarriko dute zenbait pisu-kargaren bidez. Horrela, ingeniaritza estrukturalaren oinarrizko printzipioak ikasi eta praktikan jarriko dituzte, eraikitzeko, talde lanerako eta arazoak konpontzeko trebetasunak garatuz.
1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa
Fisika, Lanbide-orientazioa, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 4, STEM 6
2025 Urria – 2026 Maiatza
Zibersegurtasuneko tailer teknologikoak Batxilergoko 1.eta 2. mailako ikasleak sareetan nabigatzeko arriskuaz sentsibilizatzea du helburu. Proposatutako erronka bati erantzunez, zibersegurtasunari buruzko oinarrizko ezagutzak eskuratzeko eta zeharkako gaitasunak garatzeko aukera ematen du, hala nola talde-lana, ikasten ikastea, arazoak konpontzea edo frustrazioa kudeatzea. Erronka baten bidez, ikasleak ziberkriminal batzuk harrapatzen saiatuko dira, kontzeptu hauek lantzen dituzten bitartean: iturri irekietan informazioa bilatzea (OSINT), metadatuen azterketa, kriptografia, informazioa iturri fidagarrietatik datorren egiaztatzea (checksum MD5), beste mezu batzuen barruan informazioa ezkutatzea (esteganografia), etab.
1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Digitalizazioa, Lanbide-orientazioa, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 4, STEM 6
2025 Urria – 2026 Maiatza
Tailer teknologiko honek AA-ri buruzko ezagutza teknikoak eskuratzeko aukera ematen du, zeharkako gaitasunak garatuz, hala nola talde-lana, ikasten ikastea, arazoak konpontzea edo frustrazioa kudeatzea. Azken finean, pertsonak ahalduntzea da kontua, AA-k gizarteari planteatzen dizkion erronkei modu arduratsuan aurre egiteko.
1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Digitalizazioa, Lanbide-orientazioa, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 6
2025 Urria – 2026 Maiatza
Gelan aldez aurretik lan egin ondoren, oinarrizko kontzeptu Fisiko- teknologiko batzuk ezagutzeko, hala nola, energia biltegiratzea eta zirkuitu elektrikoak, DBH eta Batxilergoko 1.mailako ikasleek tailer teknologiko bat egiteko aukera izango dute Goierri Eskolako Campusean. Tailer horretan, auto elektriko bat eraikitzen ikasiko dute elektromagnetismoaren, indukzio magnetikoaren eta korronte zuzenaren oinarri teorikoan oinarrituta.
Erronka prototipo egokia diseinatzea eta hari gabe kargatzea izango da. Horretarako, Goierri Eskolako arduradun batek lagunduko eta aholkatuko ditu ikasleak, eta hark ere emango dizkio beharrezko materialak prozesu osoan zehar (muntaketa- piezak, nukleo ferromagnetikoak, material elektronikoa eta gainerako ekipamendua).
1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa
Fisika, Lanbide-orientazioa, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 4, STEM 6
2025 Urria – 2026 Maiatza
“Nola uste duzue itsasoan dauden plastikozko hondakinak garbitu ditzakegula?” galderaren pean, ikasleek, Itsasmuseum-en tailer praktiko baten bidez, behar diren elementuak (kaboak, korapiloak eta polea-garabiak) ezagutu eta esperimentatzeko aukera izango dute, gero ikasgelan Plastic Free plataforma bat eraikitzeko: itsasoan hondakin iraunkorrak dituen plataforma flotatzailea.
3. DBH, 4. DBH
Biologia, Fisika, Kultura zientifikoa, Matematika, Plastika, ikusizko eta ikus-entzunezko hezkuntza, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 5, STEM 6
Adosteke
Jarduera honen bidez, ikasleek 3D inprimaketako tailer teknologiko batera joateko aukera izango dute. Ikusiko dute zergatik bihurtu den 3D inprimaketa funtsezko tresna hainbat sektoretan, hala nola ingeniaritzan, arkitekturan edo diseinuan,
3Dko objektuen diseinuaren eta eraikuntzaren oinarriak ikasiko dituzte, eta software eta inprimaketa-ekipo desberdinekin lan egiteko aukera izango dute.
Ikuspegi dibertigarri baten bidez, ikasleak gelan aditua den pertsona batek lagunduko eta gidatuko ditu inprimatze-prozesu osoan. Pertsona horrek azalpenak emango ditu praktikan zehar (egiturak, prozesuak, esperientziak, materialak, etab.).
1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa
Digitalizazioa, Fisika, Lanbide-orientazioa, Teknologia
STEM 3, STEM 6
2025 Urria – 2026 Maiatza
Aurretik ikerketa-gelan lan egin ondoren, Bigarren Hezkuntzakoeta Batxilergoko ikasleek bisita gidatua egingo dute Vicinay Sestao erakundeko ingeniari baten eskutik, eta, horrez gain, ozeanoaren hondoa ainguratze-kate adimendunen bidez diseinatzeko, fabrikatzeko, instalatzeko eta monitorizatzeko orduan aurrean dituzten sistemen eta merkatuko erronken aurkezpen teknikoa egingo dute.
Ikusiko dute zergatik den ezinbestekoa osagai horiek mantentzea kalteak saihesteko eta egitura flotatzaileen jasangarritasuna ziurtatzeko, hala nola itsas plataforma eolikoena eta petrolio- edo gas-azpiegiturena. Horrez gain, itsas bizitzan ingurumen- inpaktua minimizatzearen garrantzia landuko da, instalatutako sistemak jasangarriak eta urpeko ekosistema errespetuzkoak izan daitezen.
Vicinay Sestaoko instalazioetara egingo den bisita honek aukera emango die ikasleei nola funtzionatzen duten jakiteko eta Vicinay Marine taldeko kate handienen eta teknologikoki aurreratuenen ekoizpen-prozesua ikusteko.
1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Digitalizazioa, Ekonomia, Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa, Teknologia
STEM 2, STEM 5, STEM 6
Urria – Azaroa 2025 – Martxoa – Maiatza 2026
Ikasgelan aldez aurretik ikerketa-lan bat egin ondoren, Batxilergoko
1. mailako ikasleek enpresa-tailer bat egingo dute CIFP Tartanga LHII lanbide-heziketako ikastetxeko laborategian. Dinamika parte- hartzaile baten bidez, ikasleek hainbat elikagairen analisia egingo dute, haien kalitatea ebaluatzeko eta etiketen egiazkotasuna egiaztatzeko. Horrez gain, elikagaietan almidoirik dagoen eta arrautzen freskotasuna eta kalitatea proba espezifikoen bidez aztertzeko aukera izango dute.
1. Batxilergoa
Biologia, Kimika, Kultura zientifikoa
STEM 1, STEM 2, STEM 5, STEM 6
2026ko Martxoa – Apirila
Fisika gure bizitzetan etengabe presente dago eta, horregatik, Mondragon Unibertsitateko As- Fabrik Bilboko campuseko Fisika Laborategiko aditu baten eskutik, Batxilergoko ikasleek fenomeno fisiko dibertigarriak bertatik bertara esperimentatzeko tailer bat egin ahal izango dute, inguruan duten mundua hobeto ulertzen lagunduko diotenak eta jakin-min zientifikoa are gehiago estimulatuko dutenak.
Soinuaren abiadura eta g grabitate- konstantea neurtu, erresonantzia- esperimentu harrigarri batzuk egin eta hutsean gertatzen diren fenomeno bitxiak aurkitu ahal izango dituzte ikasleek. Elektrizitatearen eta magnetismoaren arteko lotura estua zein den jakingo dute, eta elektroiak desbideratu ahal izango dituzte eremu elektriko eta magnetikoen bidez.
Inguratzen gaituen unibertsoa liluragarria eta konplexua da. Bizi ezazu gure Mondragon Unibertsitateko Ingeniaritza Fakultatean!!
1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Fisika, Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 6
Urria 2025 – Ekaina 2026
Zientzia Zirkularraren bidez, Unibertsitatean sortzen diren ezagutza, ikasketen eta ikerketen komunikazioa gure gizartera transferitzea sustatu nahi da. Zientzia eta teknologia Euskal Herriko Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako, Batxilergoko eta Lanbide Heziketako ikastetxeetako ikasleei hurbiltzea du helburu nagusi. Zientzia Zirkularraren programan, gure Unibertsitateko ikertzaileak eta irakasleak joaten dira ikastetxeetara dibulgazio-hitzaldiak edo tailerrak ematera.
Zientzia Zirkularraren programa Europako G9-SCIENCE4ALL proiektuaren testuinguruan antolatzen da. Europar Batasunak abian jarritako bost ikerketa- eta berrikuntza- misioetan zentratzen da, mundu osoko gizarte-arazo handiei irtenbideak planteatzeko helburuarekin. Hauek dira misio horien helburuak: minbizia; klima-aldaketara egokitzea, gizarte- eraldaketa barne; ura eta ozeanoak; hiri adimendunak eta klimatikoki neutroak; eta lurzoruaren eta elikagaien osasuna.
Lehen Hezkuntza, 1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Biologia, Digitalizazioa, Ekonomia, Fisika, Geologia, Kimika, Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa, Marrazketa Teknikoa, Matematika, Plastika, ikusizko eta ikus-entzunezko hezkuntza, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 4, STEM 5, STEM 6
2025eko Urriaren 1etik – 2026ko Maiatzaren 15era
FIRST LEGO League Euskadi nazioarteko hezkuntza-programa bat da. Urtero, mundu osoko 110 herrialdetako 6 eta 16 urte bitarteko 650.000 gazte baino gehiagok hartzen dute parte. Aurten XVI. edizioa izango da, eta Euskadin Innobasque Berrikuntzaren Euskal Agentziak, Deustuko Unibertsitatearekin, Mondragon Unibertsitatearekin eta UPV/EHUrekin batera antolatu du.
9 urte bitarteko haurrak (EXPLORE kategoria) eta FLL-n parte hartzen duten 10-16 urte bitarteko gazteak (CHALLENGE kategoria), sei hilabetetan zehar, nazioarteko gaikako erronka bat lantzen ari dira, hainbat esparru garatuz.
CHALLENGE
1.Urteko erronkaren gaiaren barruan mundu errealeko arazo bat identifikatu eta konponduko duen berrikuntza- proiektua garatzea.
2.LEGO robot bat diseinatu eta eraikitzea, tapoi batean hainbat misio ebazteko gai dena.
3.Robota programatzea, erronkak eskatzen dituen aginduak bete ditzan.
4.FIRST (core values) oinarrizko balioak aplikatu eta defendatzea.
EXPLORE
1.Horma-irudi argigarri bat: Taldeek informazioa poster baten bidez aurkezten ikasiko dute.
2.LEGO maketa bat: Taldeek Desafioari lotutako benetako arazo bat identifikatzen dute, eta LEGO elementuak dituen maketa bat eraikitzen dute modu sortzaile eta originalean. Tapoi bat erabiltzen dute, eta bertan denboraldiko EXPLORE ereduak eta sekzio motorizatua dituzte.
3.FIRST (core values) oinarrizko balioak aplikatu eta defendatzea.
Taldeka antolatuta, entrenatzaile batek (irakasleak) gidatuko ditu.
Lehen Hezkuntza, 1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Digitalizazioa, Fisika, Kimika, Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa, Matematika, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 4, STEM 5, STEM 6
2025 iraila – 2026 martxoa
Emakumeak Zientzian etengabe hazten ari den ekimena da, eta 2017an sortu zen, Nazio Batuen Batzar Nagusiak (2016) otsailaren 11 Emakumearen eta Neskatoaren Nazioarteko Eguna izendatu ondoren, emakumeek eta neskek zientzian erabateko eta bidezko parte-hartzea izan dezaten.
Programa horren bidez, egun horren inguruko jarduera-programa zabala sustatu, antolatu, garatu, aztertu eta gauzatzen da, Euskal Autonomia Erkidegoko zientzia- eta teknologia- sarea ordezkatzen duten erakunde antolatzaileen bidez, lankidetza- hitzarmen espezifiko bat sinatuta.
Iaz, 60 jarduera baino gehiagoko programa bat antolatu zen, adin guztietako jendearentzat (haurrak, nerabeak, familiak, eskolak, irakasleak, publiko orokorra, etab.).
Lehen Hezkuntza, 1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH
Biologia, Fisika, Geologia, Kimika, Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa, Matematika, Teknologia
STEM 2, STEM 4, STEM 5, STEM 6
2026ko otsailaren 11 inguruan
Deustuko Unibertsitateak sustatutako proiektu aitzindaria da Inspira STEAM, eta talde-mentoria erabiltzen du Lehen Hezkuntzako 6.mailako eta DBHko 1.mailako ikasleekin. Gazteengan zientzia eta teknologiarekiko interesa sustatzeko sortu zen, bereziki nesken artean. STEMeko profesionalek, beren borondatez, sentsibilizazio- eta orientazio-ekintza horiek egiten dituzte. Emakumeak eta gizonak dira, eta sei lan-saio egiten dituzte eskola orduetan.
Lehen Hezkuntza, 1. DBH
Lanbide-orientazioa
STEM 4, STEM 6
2026ko otsailaren 11 inguruan
Zientziaren aldeko erronka Sener Fundazioaren proiektua da, Senerrekin lankidetzan, DBHko ikasleei ingeniaritza eta teknologia hurbiltzen diena. Ekimen honen bidez, ikasleei ingeniaritzako berrikuntza- erronka errealak azalduko zaizkie, irtenbideak aurkeztu eta ingeniarien lana erakuts diezaieten. Espainiako Zientzia eta Berrikuntza Ministerioaren Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) fundazioaren laguntza du programa honek.
1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH
Ekonomia, Fisika, Geologia, Kimika, Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa, Matematika, Teknologia
STEM 4, STEM 6
2025 azaroa – 2026 martxoa
Forensic Science proiektuak Polizia Zientifikoak simulatutako eta prestatutako krimen baten ikerketa- prozesua ikasgeletara eramango du.
Bost urteko ibilbidean, 30 ikastetxek hartu dute parte.15-17 urte bitarteko gazteei zuzenduta dago, eta urrian hasten da, ikastetxean krimenaren eszena berreginez. Hortik aurrera, ikasleek, taldeka eta elkarlanean, diziplina zientifiko eta teknikoetan lortutako ezagutzak praktikan jartzen dituzte, jasotako ebidentziak aztertzeko eta epaimahai profesional baten aurrean defendatzen dituzten ondorioak ateratzeko. Prozesu osoan zehar, gai horretan adituak diren pertsonen gidak, laguntza-materiala eta akonpainamendua dituzte. Horrela, ikasleek ikaskuntza integralagoa izaten dute, bizitza errealari eta, bereziki, polizia zientifikoaren lanbideari lotuta.
4. DBH, 1. Batxilergoa
Biologia, Fisika, Geologia, Kimika, Kultura zientifikoa
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 4, STEM 5, STEM 6
2025 Urria – 2026 Maiatza
Elhuyar Zientzia Azoka “Jasangarritasunerako ikerketak gazteak inspiratzeko” lelopean egiten den proiektuen ikasturteko programa da. Gazteek STEAM proiektuak egingo dituzte eta horretarako , zientzia eta teknologia arloko profesionalen laguntza jasoko dute. Proiektuak Bilbon egingo den Elhuyar Zientzia Azokan aurkeztuko dituzte maiatzean, herritarren eta ebaluazio talde baten aurrean. Irabazleek Estatuko eta nazioarteko azoketan parte hartuko dute eta ikerketa-zentroetan egonaldiak egingo dituzte.
4. DBH, 1. Batxilergoa
Biologia, Digitalizazioa, Ekonomia, Fisika, Geologia, Kimika, Kultura zientifikoa, Marrazketa Teknikoa, Matematika, Plastika, ikusizko eta ikus-entzunezko hezkuntza, Teknologia
STEM 1, STEM 2, STEM 3, STEM 4, STEM 5, STEM 6
2025 Urria – 2026 Ekaina
Programa honen bidez, ITP Aero enpresaren erronka bat planteatzen da, GJHei eta teknologiari lotua, eta ikasleak CODE programazio- lengoaiarekin. Gelan hainbat lan-saio egin ondoren, proiektua epaimahai baten aurrean aurkeztuko da, etafinalistatzat aukeratutakoek berariazko ekitaldi batean defendatuko dute.
3. DBH, 4. DBH
Digitalizazioa, Geologia, Teknologia
STEM 1, STEM 3, STEM 4, STEM 5, STEM 6
2025 Iraila – Abendua
Gizarte Berrikuntza Elkartearen eskutik, Funghi Thinking jaio zen. Ikastetxeetarako hezkuntza-proiektu integrala. Ekonomia zirkularraren garrantziaz sentsibilizatzeko diseinatu da, eta garapen iraunkorreko 5 helburutan eta Problem Based Learning metodologian oinarritzen da (STEAM ikaskuntza). Kafe-hondakinak perretxiko jangarri bihurtzean datzan jardueratik abiatuta, 7 erronka garatzen dira, Lehen Hezkuntzako 6.mailaren eta Batxilergoko 2. Mailaren arteko 7 ikasturteren bidez, eta diziplinarteko 7 ikasketa-arloen bidez. Hala, ikasleak proiektuaren parte aktibo bihurtzen dira, urtez urte (7 urte), eta erronka berri bat dute.
Bokazio zientifiko-teknologikoak genero-ikuspegia kontuan hartuta bultzatzeko eta ikasleen STEAM trebakuntza hobetzeko, prozesu osoan zehar, programazioari, Big Datari, matematika aplikatuari, material organikoen ikerketa zientifikoari eta marketinari buruzko ezagutzak landu eta eskuratzen dira.
Lehen Hezkuntza, 1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Biologia, Ekonomia, Fisika, Kimika, Lanbide-orientazioa, Matematika, Teknologia
STEM 1, STEM 3, STEM 4, STEM 5, STEM 6
Ikasurte osoa
Kaixomundua.eus ingurune birtualean landutako esperientziaren bidez gaitasun digitalak eta berrikuntzakoak sustatzea helburu duen proposamena da. Proiektuaren ardatza webguneak garatzeko lehiaketa bat da, non ikasleak hasieratik prozesua osatzeko gai izango diren. Hala, teknologia kontsumitzetik sortzera igaro dira. Horretarako, bideotutorialak eta azpiegitura tekniko guztia dituzte.
Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH), Batxilergoko eta Lanbide Heziketako (LH) 12 urtetik gorako ikasleei zuzenduta dago. Ikasleek, web proiektu bat sortzeko, taldeka lan egiten dute benetako ideia bati buruz.
Urtero egiten den proiektua da, eta ikasturte guztietan aurkezten da. Azken edizioan, guztira, 36 ikastetxetako 402 talde erregistratu ziren. Guztira, 1.218 ikasle izan ziren, eta 215 webgune aurkeztu zituzten.
1. DBH, 2. DBH, 3. DBH, 4. DBH, 1. Batxilergoa, 2. Batxilergoa
Euskara, Digitalizazioa, Kultura zientifikoa, Lanbide-orientazioa, Plastika, ikusizko eta ikus-entzunezko hezkuntza, Teknologia
STEM 1, STEM 3, STEM 4, STEM 5, STEM 6
2026 Maiatza
Ikasleen artean tokiko talentua sustatzeko, Maier S. Coop enpresaren aditua den pertsona batek bere ibilbide profesionala eta enpresaren jarduera eta irismena aurkeztuko dizkie ikasleei. Halaber, enpresak beharko dituen STEM lanbide-profilak ezagutaraziko ditu: ezagutzak, konpetentziak, trebetasunak, jarrera, etab.
STEM 6
2026 Otsaila – Apirila
Inspira Bizitzak ekimenak XII. edizioa du jada, eta STEAM esparru ezberdinetan lan egiten duten ikasle eta profesionalen arteko topagunea da.
Entzute aktiborako, zuzeneko interakziorako eta informazioa trukatzeko guneak sortzen dira. Horrela, ikasleek aukera desberdinei buruzko inspirazioa hartu eta zalantzak argitu ahal izango dituzte, baita mundu akademiko eta laboralak eskaintzen dituen aukera zabalak hobeto ezagutu ere.
STEM 4, STEM 6
2025eko urriaren 20a
CIC energiGUNEko aditu batek hitzaldi bat emango du ikasgelan, profesional kimiko baten errealitatea Fisika eta Kimika irakasgaian ikasitako ezagutzetara eta gaitasunetara hurbiltzeko, genero-ikuspegia azpimarratuz.
STEM 2, STEM 6
2026 Urtarrila – martxoa
Irakasleek gehien eskatzen diren STEM lanbideei buruzko orientazioa emango diete ikasleei, bokazio zientifiko-teknologikoak bultzatzeko.
STEM 3, STEM 5, STEM 6
Adosteke
Bizkaiko Foru Aldundiaren “Talentuarekiko konpromisoa” programaren barruan, Galaxia: Etorkizuna argitzen proiektua sortu da, Innobasque, Deustuko Unibertsitatea, Mondragon Unibertsitatea, HETEL Ikaslan eta Berritzegune Nagusiaren eskutik.
Helburu hauek planteatzen dira:
• STEMeko lanbideen aniztasuna, erakargarritasuna eta lan-aukerak DBHko gazteei erakustea, batez ere emakumeei.
• Bizkaiko ikastetxeei lanbide-orientazioko lana erraztea.
• Parte-hartzaileen STEM ikasketei eta lanbideei buruzko pertzepzioa aldatzea.
Horretarako, ikastetxeko pertsonek prestakuntza pakete bat izango dute eskura, eta saio batzuetara joango dira programa, proposatutako jarduerak eta horien ezarpena hobeto ezagutzeko. Ondoren, egin beharreko jarduera zehaztuko dute (proposamenen artean), eta ikastetxetik kanpoko ikasle, familia eta/edo boluntarioekin, zientzia eta teknologiako profesionalekin, gauzatuko da.
STEM 6
2025 – 2026 ikasturtea
Bigarren Hezkuntzako 4.mailako eta Batxilergoko 1.mailako ikasleen artean bokazio zientifiko-teknologikoak sustatzeko, ikastetxeak Ayesa enpresaren pertsona aditu bat izango du gelan, bertaratuta edo online. Lanbide-orientazioaren ikuspegitik, ikasleek STEMen egungo eta etorkizuneko lanbide eskatuenak zein diren jakingo dute, eta aldi berean azalduko dituzte beharrezkoak diren unibertsitate-ikasketak edo lanbide heziketako ikasketak. Horrela, ikasleek enplegagarritasunaren ikuspegi zehatzagoa eta errealagoa izango dute, kasu errealen bidez.
STEM 6
Adosteke (2025 Urria – 2026 Maiatza)
Jarduera honen helburua da ikasleak eta irakasleak lanbide heziketako STEM eremuetara hurbiltzea, jolasaren eta parte-hartze aktiboaren bidez.
STEM 4
2026 Apirila
Hitzordu azkarren formatuko jardunaldi honetan, DBHko 4. mailako ikasleek aukera izango dute STEM profesionalekin hitz egiteko eta beren etorkizun profesionalari buruzko interesak eta kezkak partekatzeko.
Dinamika honen helburua ikasleei prestakuntza eta lanbide hautaketan laguntzea da, STEM lanbideen aniztasuna erakutsiz, profesionalekin harreman zuzena izanda.
STEM 6
2025 Urria
Hitzordu azkarren formatuko jardunaldi honetan, DBHko 4. mailako ikasleek aukera izango dute STEM profesionalekin hitz egiteko eta beren etorkizun profesionalari buruzko interesak eta kezkak partekatzeko.
Dinamika honen helburua ikasleei prestakuntza eta lanbide hautaketan laguntzea da, STEM lanbideen aniztasuna erakutsiz, profesionalekin harreman zuzena izanda.
STEM 6
2025 Urria
Hitzordu azkarren formatuko jardunaldi honetan, DBHko 4. mailako ikasleek aukera izango dute STEM profesionalekin hitz egiteko eta beren etorkizun profesionalari buruzko interesak eta kezkak partekatzeko.
Dinamika honen helburua ikasleei prestakuntza eta lanbide hautaketan laguntzea da, STEM lanbideen aniztasuna erakutsiz, profesionalekin harreman zuzena izanda.
STEM 6
2025 Urria
Hitzordu azkarren formatuko jardunaldi honetan, DBHko 4. mailako ikasleek aukera izango dute STEM profesionalekin hitz egiteko eta beren etorkizun profesionalari buruzko interesak eta kezkak partekatzeko.
Dinamika honen helburua ikasleei prestakuntza eta lanbide hautaketan laguntzea da, STEM lanbideen aniztasuna erakutsiz, profesionalekin harreman zuzena izanez.
STEM 6
2025 Urria
Hitzordu azkarren formatuko jardunaldi honetan, DBHko 4. mailako ikasleek aukera izango dute STEM profesionalekin hitz egiteko eta beren etorkizun profesionalari buruzko interesak eta kezkak partekatzeko.
Dinamika honen helburua ikasleei prestakuntza eta lanbide hautaketan laguntzea da, STEM lanbideen aniztasuna erakutsiz, profesionalekin harreman zuzena izanda.
STEM 6
2025ko azaroaren 13a
Hitzordu azkarren formatuko jardunaldi honetan, DBHko 4. mailako ikasleek aukera izango dute STEM profesionalekin hitz egiteko eta beren etorkizun profesionalari buruzko interesak eta kezkak partekatzeko.
Dinamika honen helburua ikasleei prestakuntza eta lanbide hautaketan laguntzea da, STEM lanbideen aniztasuna erakutsiz, profesionalekin harreman zuzena izanda.
STEM 6
2025 Urria
STEM 1 :
Arazoak ebaztea metodo zientifiko-deduktibo-induktiboaren bidez
STEM 2 :
Fenomenoen azalpena eta ulermena esperimentazioa eta ikerketaren bidez
STEM 3 :
STEM 4 :
Ezagutzak eta emaitzak zabaltzea eta transmititzea hainbat lengoaia/formaturen bidez
STEM 5 :
Gizartea jasangarritasunerantz eraldatzea sustatzen duten zientifikoki oinarritutako ekintzak
STEM 6 :
Ikerketaren defentsarekin lotutako ekintzak garatzea, eta aurrerapen zientifiko-teknologikoak, gizarte-ongizatean eragin positiboa dutenak
:
: